Aktualności Trening

Wynik biegacza jest wypadkową kilku czynników. Pod uwagę trzeba wziąć m.in. maksymalny pobór tlenu (VO2max) i zdolność do utrzymania jego poziomu na wysokim poziomie przez dłuższy czas. Ważna jest również ekonomia biegu czyli koszt metaboliczny, przez naukowców określany jako zużycie tlenu podczas subintensywnego biegu na określonym dystansie.
Opublikowane: śr., 02/05/2018 - 09:55
KGHM Polska Miedź S.A i Polskie Stowarzyszenie Nordic Walking zapraszają ponownie na bezpłatne treningi pn. EKO-Zdrowie w 5 miastach Zagłębia Miedziowego: Legnicy, Lubinie, Złotoryi, Głogowie i Polkowicach.
Opublikowane: wt., 01/05/2018 - 14:56
Akademia Zdrowia Santander Consumer Banku to ogólnopolska akcja, której kluczowym celem jest propagowanie wśród społeczeństwa ruchu i zdrowego trybu życia. Jej ambasadorami są Justyna Kowalczyk, biegaczka narciarska, mistrzyni i multimedalistka olimpijska oraz para aktorów Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski.
Opublikowane: pon., 30/04/2018 - 09:29
W ostatnich latach fitness oraz treningi siłowe zyskują coraz większą popularność. Dużo mówi się o korzyściach płynących z tego typu aktywności, a portale społecznościowe przepełnione są zdjęciami pięknych „fit” sylwetek, naturalnego jedzenia i „obowiązkowej” suplementacji. Tu pojawia się pytanie: czy spożywanie suplementów diety faktycznie jest konieczne? Suplementowanie należy traktować rozważnie, ponieważ zarówno niedobory pokarmowe, jak i nadmiar substancji aktywnych może być szkodliwy dla organizmu. Jakie środki warto wybrać i kiedy je przyjmować?
Opublikowane: pt., 27/04/2018 - 07:27
Brak aktywności to ryzyko rozwoju chorób serca, otyłości i cukrzycy.
Opublikowane: wt., 24/04/2018 - 12:54
„W zdrowym ciele, zdrowy duch!” – to przysłowie towarzyszy nam od zawsze i wciąż pozostaje aktualne. Do treningów, szczególnie długodystansowych, należy podejść odpowiedzialnie: znać możliwości własnego organizmu i uważnie wsłuchiwać się w wysyłane przez niego sygnały ostrzegawcze.
Opublikowane: czw., 19/04/2018 - 00:14
Już tylko dni dzielą nas od startu 6. ORLEN Warsaw Marathonu. Jak przygotować się do biegi i jakich błędów nie popełnić, radzą Artur Kozłowski, Mistrz Polski w maratonie z rekordem życiowym 2:10:58, oraz Yared Shegumo, wicemistrz Europy z Zurychu z 2014 r. Obu zawodników zobaczymy w niedzielę na trasie stołecznego klasyka.
Opublikowane: wt., 17/04/2018 - 13:09
Woda to główny składnik ludzkiego ciała, stanowi nawet ok. 60% jego masy. Dzięki niej są zachowane prawidłowe funkcje organizmu, możliwy staje się transport składników mineralnych i innych substancji odżywczych do komórek. Dlatego odpowiednie nawodnienie jest kluczowe podczas wyczerpującej aktywności fizycznej, jaką jest np. start w biegu maratońskim, gdzie utrata płynów może sięgać nawet 4,5 litra.
Opublikowane: wt., 17/04/2018 - 10:04
Co jeść w trakcie i po maratonie, by typowe dolegliwości początkującego biegacza, czyli zmęczenie i ból mięśnie, dokuczały trochę mniej?
Opublikowane: pt., 13/04/2018 - 13:28
Monika Prześlakowska, dietetyk 4Faces: Zima jest trudnym okresem dla większości z nas.
Opublikowane: pt., 13/04/2018 - 09:04

Strony

Aktualności Zdrowie

Siedzenie zagraża naszemu życiu i to nie tylko w formie drobnych dolegliwości bólowych. Ostatnie badania pokazuję, że zbyt dużo siedzenia przyczynia się do wielu chorób, a najpowszechniejsze z nich to otyłość i cukrzyca. Typowy siedzący pracownik biurowy cierpi na więcej dolegliwości ze strony układu mięśniowo-szkieletowego niż inni pracownicy wykonujący pracę ciężką fizyczną. Krzesło jest Twoim wrogiem i dosłownie zabija Twoje ciało.
Opublikowane: pon., 04/07/2016 - 10:03
Opublikowane: śr., 29/06/2016 - 09:58
Według najnowszych badań opubliko
Opublikowane: pt., 24/06/2016 - 20:38
Jak szybko i skutecznie zapamiętać nauczony materiał? To odwieczne pytanie, które zadają sobie uczniowie i studenci w okresie sesji egzaminacyjnej. Jedni przed snem chowają książki pod poduszką, inni zajadają się gorzką czekoladą. Tymczasem okazuje się, że jest jeszcze jeden, prawdopodobnie lepszy sposób. To ćwiczenia fizyczne wykonywane bezpośrednio po zakończeniu nauki.
Opublikowane: pon., 20/06/2016 - 12:27
Badania przeprowadzone przez amerykańskich naukowców przed konferencją, która ma się odbyć w najbliższym
Opublikowane: pt., 10/06/2016 - 16:14
W pracy za biurkiem, w domu przed telewizorem.
Opublikowane: pt., 03/06/2016 - 14:38
Bieganie bez wątpienia obciąża kości, jednak osoby, które z tego powodu z niego rezygnują, robią błąd. Aktywność, która jest bardziej obciążająca dla kości, przyczynia się w długim okresie czasu do ich wzmocnienia bardziej niż robią to mniej obciążające czynności. Dla zdrowia kości bieganie może okazać się bardziej pożądane niż jazda na rowerze. 
Opublikowane: wt., 31/05/2016 - 14:52
Opublikowane: pt., 20/05/2016 - 20:03
Coraz więcej badań pokazuje, że uprawianie sportu jest korzystne dla naszego zdrowie. Dotyczy to zarówno sfery psychicznej jak i fizycznej. Tym razem amerykańscy naukowcy przeanalizowali, w jaki sposób regularne ćwiczenia wpływają na płuca, które w sposób naturalny w miarę upływu czasu tracą swoją elastyczność.
Opublikowane: czw., 19/05/2016 - 16:34

Strony