Aktualności Trening

Zalety treningu wysokościowego sportowcy docenili już dawno.
Opublikowane: pt., 17/02/2017 - 08:40
Smartwatch'e nigdy nie przyjęły się na rynku sportowym ze względu na skromne oprogramowanie, które oferują. Ale to się może zmienić. Strava wypuściła na rynek aplikację, która z każdego zegarka Android Wear 2.0 uczyni rasowy pulsometr.
Opublikowane: śr., 15/02/2017 - 10:10
Do wirtualnego sklepu Apple trafiła niedawno aplikacja, która w wymierny sposób motywuje do aktywności. Sama jest całkowicie bezpłatna.
Opublikowane: pt., 10/02/2017 - 06:53
Szwedzi przygotowali szeroką ofertę produktów dla biegaczy i osób aktywnych, do ćwiczenia zarówno na zewnątrz, jak i w domowym zaciszu.
Opublikowane: pon., 06/02/2017 - 14:26
Brakuje Ci motywacji do pokonywania kolejnych kilometrów? Spróbuj pościgać się na legendarnej drodze nr 66. Podejmij wyzwanie The Route 66 Virtual Fitness Challenge.
Opublikowane: wt., 31/01/2017 - 08:22
Ten wpis nie jest dla przeszkodowych zawodowców, którzy mają oddzielne buty na starty dłuższe i krótsze, trasy o różnym charakterze czy na treningi. Oni zresztą już wszystko to wiedzą. Trudno mi też go nazwać poradnikiem, bo mimo kilkunastu startów brakuje mi doświadczenia, by taki napisać. Celowo nie będę w nim też wymieniał żadnych konkretnych marek obuwia. Będzie to zbiór przemyśleń amatora, który trochę biega OCR.
Opublikowane: wt., 31/01/2017 - 08:00
W połowie lutego ponad 300 miłośników gór zamieszka na kilka dni na polu namiotowym pod Turbaczem. Tam pod opieką instruktorów i ratowników GOPR szkolić się będą m.in. w zakresie bezpiecznego poruszania się zimą w górach, awaryjnego obozowania w śniegu, skitouringu oraz pierwszej pomocy. Praktyczne szkolenia, spotkania z himalaistami, zawody i wyjątkowa atmosfera – to wszystko czeka na uczestników ósmej edycji zimowego biwaku szkoleniowego Wintercamp.
Opublikowane: czw., 26/01/2017 - 09:01
Projekt młodych naukowców z Instytutu Architektury Tekstyliów Politechniki Łódzkiej ma pomagać sportowcom, osobom zapracowanym, dzieciom czy seniorom, u których pragnienie zanika z wiekiem. myHydro wpisuje się w segment wearables - elektroniki do noszenia. Ma formę opaski z nadrukowanym układem elektronicznym, który podpowie kiedy należy sięgnąć po płyny.
Opublikowane: wt., 24/01/2017 - 11:23
Jakim tempem pobiec, by złamać 3 godziny w maratonie? Jak pobiec w najtrudniejszej część trasy, by w  łatwiejszych fragmentach nie wypruwać sobie żył goniąc za życiówką?   Można postarać się o biegowy zegarek i odpowiednie oprogramowanie (tutaj jedna z możliwości). Ale można też bardziej tradycyjnie, z kartką papieru lub "tatuażem" na ręce, a gdy chcemy mieć możliwość modyfikacji planu na bieżąco - ze smartfonem w dłoni. 
Opublikowane: śr., 18/01/2017 - 09:29

Strony

Aktualności Zdrowie

Jak szybko i skutecznie zapamiętać nauczony materiał? To odwieczne pytanie, które zadają sobie uczniowie i studenci w okresie sesji egzaminacyjnej. Jedni przed snem chowają książki pod poduszką, inni zajadają się gorzką czekoladą. Tymczasem okazuje się, że jest jeszcze jeden, prawdopodobnie lepszy sposób. To ćwiczenia fizyczne wykonywane bezpośrednio po zakończeniu nauki.
Opublikowane: pon., 20/06/2016 - 12:27
Badania przeprowadzone przez amerykańskich naukowców przed konferencją, która ma się odbyć w najbliższym
Opublikowane: pt., 10/06/2016 - 16:14
W pracy za biurkiem, w domu przed telewizorem.
Opublikowane: pt., 03/06/2016 - 14:38
Bieganie bez wątpienia obciąża kości, jednak osoby, które z tego powodu z niego rezygnują, robią błąd. Aktywność, która jest bardziej obciążająca dla kości, przyczynia się w długim okresie czasu do ich wzmocnienia bardziej niż robią to mniej obciążające czynności. Dla zdrowia kości bieganie może okazać się bardziej pożądane niż jazda na rowerze. 
Opublikowane: wt., 31/05/2016 - 14:52
Opublikowane: pt., 20/05/2016 - 20:03
Coraz więcej badań pokazuje, że uprawianie sportu jest korzystne dla naszego zdrowie. Dotyczy to zarówno sfery psychicznej jak i fizycznej. Tym razem amerykańscy naukowcy przeanalizowali, w jaki sposób regularne ćwiczenia wpływają na płuca, które w sposób naturalny w miarę upływu czasu tracą swoją elastyczność.
Opublikowane: czw., 19/05/2016 - 16:34
Chociaż wydaje się, że biegają już niemal wszyscy, to jednak 31% ludzi na świecie i aż 51% Amerykanów nie jest wystarczająco aktywnych fizycznie. Tymczasem większa dawka rekreacyjnego ruchu może mieć realny wpływ na obniżenie ryzyka rozwoju chorób nowotworowych. Według badań przeprowadzonych na kohortowej grupie 1,4 mln uczestników, aktywni są o 7% mniej narażeni na takie choroby. Gdy jednak wzięto pod uwagę wpływ aktywności na 26 nowotworów, aż w trzynastu przypadkach wyniki okazały się  jeszcze bardziej optymistyczne.
Opublikowane: śr., 18/05/2016 - 17:03
Opublikowane: pt., 13/05/2016 - 16:35
Opublikowane: czw., 12/05/2016 - 15:55

Strony