Aktualności Trening

Co jeść w trakcie i po maratonie, by typowe dolegliwości początkującego biegacza, czyli zmęczenie i ból mięśnie, dokuczały trochę mniej?
Opublikowane: pt., 13/04/2018 - 13:28
Monika Prześlakowska, dietetyk 4Faces: Zima jest trudnym okresem dla większości z nas.
Opublikowane: pt., 13/04/2018 - 09:04
​Wiosna wreszcie wybuchła. Kto potrzebował silnego bodźca lub choćby pretekstu do podjęcia decyzji o zmianie trybu życia na aktywny – nie ma już wymówek. Trzeba brać się za siebie, zwłaszcza, że biegowy rynek oferuje całą gamę zajęć treningowych, często – co ważne – bezpłatnych.
Opublikowane: czw., 05/04/2018 - 09:13
Wszyscy powinniśmy regularnie wykonywać podstawowe badania diagnostyczne w celu prewencji i sprawdzenia stanu naszego organizmu.
Opublikowane: śr., 04/04/2018 - 10:59
Wielkanocny stół pełen znajomych potraw, zachęcanie do nałożenia kolejnej porcji, choć wszyscy czują już przesyt.... Znamy to z autopsji. O świątecznej diecie sportowca-amatora rozmawiamy z mgr inż. technologi zywności, dietetykiem i zapaloną duathlonistką Magdaleną Dobaj-Zerek.
Opublikowane: sob., 31/03/2018 - 08:43
Wiek uczestników ultramaratonów rozgrywanych na dystansie 50 kilometrów, według grecko-szwajcarskiego duetu naukowców, z każdym rokiem rośnie. Przekraczający mety mają najczęściej od 40 do 45 lat. Naukowcy postanowili sprawdzić, w którym momencie życia, przychodzi szczyt formy w takim biegu. Zrobili statystyczną analizę 494 414 (124 045 kobiet i 370 369 mężczyzn) wyników uzyskiwanych przez biegaczy pomiędzy 1975 a 2016 r.
Opublikowane: pon., 26/03/2018 - 08:48
Zazwyczaj badania naukowe udowadniają, że ćwiczenia fizyczne są korzystne i dla ciała i dla umysłu.
Opublikowane: pt., 23/03/2018 - 10:17
Przyszła wiosna! Czas zadbać o swoją formę. A do tego najlepszy jest nordic walking! Nordic walking (inaczej marsze nordyckie) zdobył wielu entuzjastów i jest dynamicznie rozwijająca się dyscypliną sportu. Można go trenować zawsze i wszędzie bez względu na porę roku i pogodę. Jest dobry dla wszystkich grup wiekowych, dla osób o słabej kondycji fizycznej i wyczynowych sportowców.
Opublikowane: czw., 22/03/2018 - 09:28
Pogoda nie ma znaczenia. Paradoksalnie im gorsza, tym lepiej, ponieważ w takim przypadku warunki podczas kolejnych treningów mogą jedynie pozytywnie nas zaskoczyć. Owszem, można wyjechać na ostatni tydzień mroźnej zimy na przykład do cieplejszej Portugalii, jednak najważniejsze jest to, aby nie zwlekać i nie tracić ani chwili. Za miesiąc, rok czy dwa będziesz żałować każdego niewykorzystanego dnia przed pierwszym bieganiem.
Opublikowane: śr., 21/03/2018 - 08:50
Zorza Gdyni Athletics Junior Team to nowy projekt LKS Zorza Gdynia, skierowany do lekkoatletycznego narybku. – Z początkiem kwietnia poszerzamy swoją działalność o prowadzenie zajęć ogólnorozwojowych dla dzieci w gdyńskich szkołach. Zajęcia będą prowadzone w trzech lokalizacjach, a uściślając: Wielki Kack, Działki Leśne oraz Babie Doły.
Opublikowane: pon., 19/03/2018 - 09:12

Strony

Aktualności Zdrowie

Miłośnicy śmieciowego jedzenia narażają się na znacznie większe ryzyko niż dodatkowe kalorie, cukier i tłuszcz.
Opublikowane: czw., 21/04/2016 - 09:47
Wiosna to dla alergików ciężki czas.
Opublikowane: wt., 19/04/2016 - 10:17
W sobotę 16 kwietnia startuje akcja społeczna „Ruszamy Polskę z Kanapy”, której celem jest zachęcenie Polaków do podjęcia aktywności fizycznej.
Opublikowane: pt., 15/04/2016 - 07:35
Fizjoterapeuci Szpitala Ortopedicum w Krakowie zapraszają dnia 15 kwietnia 2016 r. do Galerii Bronowice na badanie oceniające ryzyko upadku.  Osoby zainteresowane mogą skorzystać z bezpłatnego badania w godzinach od 13.00 do 19.00. 
Opublikowane: wt., 12/04/2016 - 10:11
Opublikowane: pt., 08/04/2016 - 08:42
O konieczności odpowiedniego nawadniania organizmu podczas treningów i zawodów powinien wiedzieć każdy nawet niezbyt doświadczony biegacz. Szczególnie dotyczy to maratończyków startujących w upalne dni. Warto jednak pamiętać, że podczas skrajnego wysiłku fizycznego tracimy wraz z potem nie tylko wodę, ale i cenne elektrolity. Tymczasem okazuje się, że nie zawsze uzupełnimy braki jedynie zwykłym napojem izotonicznym.
Opublikowane: czw., 07/04/2016 - 09:29
​Ten temat powraca w badaniach naukowych jak bumerang.
Opublikowane: czw., 07/04/2016 - 08:59
Przez lata wydawało się, że predyspozycje do aktywności fizycznej są związane przede wszystkim z genetyką.
Opublikowane: śr., 06/04/2016 - 08:16
Opublikowane: pt., 01/04/2016 - 08:57
Tracimy je na każdym treningu. Kiedy po zakończonych zajęciach zdejmujemy przepocona koszulkę, często nie zdajemy sobie sprawę, że podczas wysiłku nasz organizm wraz z wodą pozbył się również olbrzymiej ilości składników mineralnych. Jeśli nie będziemy ich we właściwy sposób uzupełniać, odbije się to zarówno na naszym zdrowiu, jak i wynikach sportowych. Do prawidłowego funkcjonowania organizm człowieka potrzebuje – makropierwiastków (wapń, fosfor, magnez, sód, potas i chlor) oraz mikropierwiastków – pierwiastków śladowych (żelazo, miedź, cynk, mangan, molibden, kobalt, jod, selen, wanad,...
Opublikowane: pon., 21/03/2016 - 15:46

Strony