Aktualności Trening

Długa, 240-kilometrowa, techniczna, górska trasa. Dwie doby na szlaku, 7 szczytów, przewyższenia ponad 7600m. To nie jest wyzwanie dla każdego. Po drodze będą kontuzje, bolące stopy, chęć zejścia z trasy, senność. W pierwszej edycji imprezy wystartowało ponad 100 osób, do mety dotarło tylko 53 zawodników.
Opublikowane: śr., 16/07/2014 - 09:25
Zaplanowany na ostatnią sobotę lipca 24. Bieg Powstania Warszawskiego poprzedzą tak jak w ubiegłym roku treningi historyczne „Z historią w tle”. Pierwszy odbędzie się w środę 9 lipca na Muranowie – Cytadeli o godz. 19:00.
Opublikowane: śr., 09/07/2014 - 08:50
Duńscy naukowcy obserwowali 749 biegaczy w ciągu pierwszych trzech tygodni ich treningu biegowego. Główny obszar badania dotyczył sposobów na trening bez kontuzji, a dokładniej związku pomiędzy kilometrażem pierwszego tygodnia a ryzykiem wystąpienia urazu. Uczestnicy tego eksperymentu sami układali sobie plan treningowy. Wszyscy dostali takie same, neutralne buty, ale żadnych wskazówek treningowych.
Opublikowane: wt., 08/07/2014 - 15:34
Dobór muzyki do aktualnego nastroju czy wydarzeń towarzyszących nam w tej konkretnej chwili życia to niełatwe zdanie. Nie każdy jest melomanem. Tu z pomocą przychodzą nam takie serwisy jak Spotify czy Deezer, podsuwające na podstawie naszych upodobań wykonawców i tytuły, które mogą się nam spodobać. Te i inne marki już dawno wyszły naprzeciw sportowcom, oferując dedykowane playlisty (np. trening cardio, zumba), ale to właśnie Spotify najsilniej skierował swoją uwagę na biegaczy.
Opublikowane: pt., 04/07/2014 - 10:34
Niedawno prezentowaliśmy wyniki badań, z których wynikało, że bez pomocy pulsometru, biegacze nie są w stanie określić intensywności swojego wysiłku i mają tendencję do dużo lżejszego treningu, niż przewiduje ich plan. Według najnowszych badań problem może dotyczyć także określenia i zaplanowania własnego tempa zwłaszcza wśród biegaczy. Panie radzą sobie z tą kwestią nieco lepiej.
Opublikowane: pt., 04/07/2014 - 08:34
Bieganie jest jak mafia. Jeśli się przyłączysz, to zostajesz w niej na zawsze. Nie ma odwrotu. Te słowa idealnie oddają ideę klubu sportowego „Biegamy we Wrocławiu”, który powstał 2 grudnia 2013 roku, a jego założycielem jest Karol Korczyński – pomysłodawca portalu biegowego o tej samej nazwie, partnerskiej strony Festiwalu Biegów.
Opublikowane: śr., 02/07/2014 - 08:57
Organizatorzy poznańskiego klasyka oraz biegacze z grupy Night Runners zapraszają do wspólnych przygotowań do imprezy. Do maratonu pozostało niewiele ponad sto dni, jest to więc ostatni dzwonek żeby rozpocząć treningi. W ramach przygotowań odbędzie się 12-13 spotkań.
Opublikowane: pon., 30/06/2014 - 10:09
Nie jesteśmy najlepsi na świecie. Ale jesteśmy prawdopodobnie najbardziej komunikatywni – my, Kancelaria Sportowa Staszewscy.
Opublikowane: pt., 27/06/2014 - 11:25
Jak wielu z Was, podczas treningu nie mogę obejść się bez muzyki. Czy to na ulicy, czy w lesie, dynamiczne dźwięki pobudzają mnie do stawiania kolejnych kroków i urozmaicają trening. Jak muzyka, to odtwarzacz. A jak odtwarzacz, to konieczność transportu.
Opublikowane: śr., 25/06/2014 - 11:58
Rolki stają się wśród biegaczy coraz bardziej popularne i na dodatek pojawiają się jako element obowiązkowy rajdów przygodowych. Mogą też być dobrym treningiem uzupełniającym dla biegaczy. Rolkarze rozgrywają także własną konkurencję podczas maratonów biegowych. W zeszłym roku po raz pierwszy dołączyli do uczestników PZU Maratonu Warszawskiego, a w Berlinie ich grupa liczy kilka tysięcy osób.
Opublikowane: wt., 24/06/2014 - 14:28

Strony

Aktualności Zdrowie

?Kolano biegacza? jest podobnie jak ?łokieć tenisisty? najczęstszą dolegliwością występującą u osób uprawiających dany sport. U biegaczy (ale nie tylko) to właśnie kolano narażone jest na największe przeciążenia. Staw kolanowy to najbardziej skomplikowany i największy staw w organizmie człowieka.
Opublikowane: śr., 28/11/2012 - 12:21
Każda pora na zmianę nawyków żywieniowych i stylu życia jest dobra, jednak jest parę spraw o których należy pamiętać, gdy za zmiany zabierasz się zimą. Na co zwrócić uwagę ? odpowiada Weronika Weremko-Oszuścik, z http://www.dieta4u.pl  
Opublikowane: pon., 26/11/2012 - 16:42
To zagadnienie dotyczące spożywania pokarmów węglowodanowych przez lata budziło kontrowersję. Problem dotyczy okresu przed wysiłkiem, a konkretnie czasu 30-60 minut przed nim. Generalnie nie jest zalecane spożywanie węglowodanów w tym okresie z uwagi na możliwość niekorzystnego wpływu na pracę mięśni w trakcie wysiłku.
Opublikowane: pon., 26/11/2012 - 16:36
Na pewno znasz to nieprzyjemne uczucie, gdy nieoczekiwany kurcz mięśnia ograniczył lub zakończył Twoją ulubioną formę aktywności. Może zdarzyło Ci się, że nagły ból w łydce zbudził Cię w nocy. Co zrobić, aby pozbyć się kurczu i jak przeciwdziałać, aby w ogóle się nie pojawił?
Opublikowane: pt., 23/11/2012 - 10:33

Strony