Aktualności Trening

Plan treningowy to podstawa – twierdzą tak portale, czasopisma biegowe i cytowani przez nich eksperci. Wspominają o tym także organizatorzy zawodów, a nawet sami zawodnicy. Ile w tym prawdy? W jakim stopniu posiadanie i realizowanie planu treningowego przekłada się na nasze bieganie? Trochę światła na ten ciekawy temat rzucają statystyki i wnioski przygotowane przez Motivato.
Opublikowane: śr., 20/08/2014 - 08:53
Oferta kijków trekingowych, do Nordic Walking i tych specjalnie zaprojektowanych do biegów ultra jest bardzo szeroka. Po przeglądnięciu rynku, i wzięciu pod uwagę interesujących mnie parametrów, mój wybór padł na Black Diamond Ultra Distance Trekking Pole. Dlaczego Black Diamond? Firma ta od lat w dziedzinie kijków trekingowych wiedzie prym. Szeroki wachlarz ich produktów powoduje iż każdy znajdzie coś dla siebie. Oczywiście inni producenci również nie śpią i ich produkty są coraz bardziej dopracowane. Specjalnie nie wspominam tutaj o producentach kijków do Nordic Walking ponieważ to...
Opublikowane: pon., 18/08/2014 - 10:35
Aktywność fizyczna jest nie do przecenienia. Szybki marsz i bieganie potrafią zdziałać cuda.
Opublikowane: pon., 18/08/2014 - 09:42
"Przez wiele lat badania wydolnościowe uważane były przez biegaczy w Polsce za luksusową zachciankę. Jednak chcąc trenować, by osiągnąć swój zamierzony cel - czy jest to udział w maratonie, czy skuteczne odchudzanie - warto zdecydować się na takie testy."
Opublikowane: wt., 12/08/2014 - 12:32
Podczas wykładu, który odbył się kilka dni temu w Amerykańskim Towarzystwie Psychologicznym, Wendy Wood wyjaśniła, dlaczego wiele naszych postanowień nie ma szansy na realizację i pozostaje w sferze życzeń. Dzieje się tak dlatego, że przez 40% czasu nie jesteśmy świadomi tego, co robimy. Rządzą nami nawyki, które wcale nie łatwo jest zmienić.
Opublikowane: wt., 12/08/2014 - 09:40
Jaką wybrać wodę aby zaspokoić pragnienie i dostarczyć odpowiednich minerałów podczas aktywności fizycznej jak i w życiu codziennym? Odpowiedzi udziela Aleksandra Kurowska – dietetyk Centrum OLIMPIAKOS.
Opublikowane: śr., 06/08/2014 - 09:42
Deska i gumowy wałek – tylko tyle, albo aż tyle. Dzięki temu zestawowi możemy wzmocnić swoje ciało, a także świetnie się bawić. TrickBoard stanowi doskonałe uzupełnienie treningu w każdej dyscyplinie sportowej, także w bieganiu. Zobaczcie jak można ćwiczyć z jej pomocą.
Opublikowane: wt., 29/07/2014 - 15:41
Jeśli zapisaliście się na jeden z biegów Mammut Ultra Sky Maraton i chcielibyście poznać okolicę i rozprawić się z zawiłościami trasy biegu to nadarza się ku temu doskonała okazja. Znakomicie znamy ten teren, gdyż to tu własnie trenujemy i chcemy przekazać Wam nasze doświadczenia związane z trudną i piękną górą, jaka jest Babia Góra. Baza całego przedsięwzięcia zaplanowana jest w schronisku na Markowych Szczawinach.
Opublikowane: wt., 29/07/2014 - 09:59
Amerykańscy naukowcy z Brown University postanowili przyjrzeć się znaczeniu pracy rąk podczas biegania. Zainteresowało ich, jaki wpływ mają ręce na oszczędzanie energii biegacza.
Opublikowane: pt., 25/07/2014 - 12:18
Jeśli chcesz odnosić sukcesy w sporcie i nie tylko w nim, a do tego nie tracić motywacji znajdź sobie rywala.
Opublikowane: wt., 22/07/2014 - 11:58

Strony

Aktualności Zdrowie

Rozmawiam z Michałem Garnysem pracownikiem i współwłaścicielem firmy 4SPORTLAB gdzie przeprowadza się badania wydolnościowe.
Opublikowane: pt., 21/12/2012 - 13:10
Dieta połączona z wysiłkiem fizycznym to najskuteczniejsza, ponadczasowa ?i jedyna recepta na szczupłą sylwetkę. Jak jednak biegać, aby szybko mieć efekty i aby były one trwałe?
Opublikowane: pt., 30/11/2012 - 11:37
?Kolano biegacza? jest podobnie jak ?łokieć tenisisty? najczęstszą dolegliwością występującą u osób uprawiających dany sport. U biegaczy (ale nie tylko) to właśnie kolano narażone jest na największe przeciążenia. Staw kolanowy to najbardziej skomplikowany i największy staw w organizmie człowieka.
Opublikowane: śr., 28/11/2012 - 12:21
Każda pora na zmianę nawyków żywieniowych i stylu życia jest dobra, jednak jest parę spraw o których należy pamiętać, gdy za zmiany zabierasz się zimą. Na co zwrócić uwagę ? odpowiada Weronika Weremko-Oszuścik, z http://www.dieta4u.pl  
Opublikowane: pon., 26/11/2012 - 16:42
To zagadnienie dotyczące spożywania pokarmów węglowodanowych przez lata budziło kontrowersję. Problem dotyczy okresu przed wysiłkiem, a konkretnie czasu 30-60 minut przed nim. Generalnie nie jest zalecane spożywanie węglowodanów w tym okresie z uwagi na możliwość niekorzystnego wpływu na pracę mięśni w trakcie wysiłku.
Opublikowane: pon., 26/11/2012 - 16:36
Na pewno znasz to nieprzyjemne uczucie, gdy nieoczekiwany kurcz mięśnia ograniczył lub zakończył Twoją ulubioną formę aktywności. Może zdarzyło Ci się, że nagły ból w łydce zbudził Cię w nocy. Co zrobić, aby pozbyć się kurczu i jak przeciwdziałać, aby w ogóle się nie pojawił?
Opublikowane: pt., 23/11/2012 - 10:33

Strony