Ambasador zaprasza na darmowe treningi z Legia Run Club


Od nastania mody na bieganie w Polsce zauważyć można syndrom początkującego biegacza, który ma zapełnione prawie wszystkie weekendy w roku. Weekend w weekend jeździ na zawody, zdobywać medale. Pewnie znacie wiele takich osób. Może nawet kiedyś sami tacy byliście?

Cała jego aktywność biegowa ogranicza się tylko do tego. Biegi masowe w jego wykonaniu stają się monotonne, w ich trakcie cały czas, szybciej czy wolniej powtarza ten sam jednostajny ruch, cel jest jeden, dotrzeć do mety. Dobrze jak chociaż przed biegiem rozgrzeje się. Jednak z czasem staje się to dla niego nudne. W tym momencie szuka jakiegoś urozmaicenia, w ten sposób prawdopodobnie znajdzie treningi biegowe.

Dla przykładu, w Warszawie jest ich naprawdę sporo, jeśli dobrze poszukać w okresie wiosenno-jesiennym właściwie codziennie gdzieś na mieście prowadzony jest trening otwarty dla biegaczy. W tym momencie jego biegowe spojrzenie na świat staje do góry nogami, przestaje biegać, zaczyna trenować i robić jednostki oraz ćwiczenia, o których w życiu nie pomyślałby, że mają jakikolwiek wpływ na to jak będzie biegał. Zamiast zdobywania medali weekend w weekend, zaczyna poświęcać czas na inną aktywność, poprawiając technikę, budując siłę biegową, szybkość czy wytrzymałość. Ustala do tego kilka celów w ciągu roku i to pod nie szczegółowo się przygotowuje pod okiem osób, które na bieganiu starły niejedne buty.

W tym miejscu chciałbym zaprosić na jeden z rozpoczynających się cyklów treningowych, na które sam uczęszczam. Jak się pewnie w tym momencie domyślacie, powyższy fragment jest w pewnym sensie też o mnie. Czy takie zmiany w podejściu coś dają? Jak najbardziej! Ja sam w ciągu roku uczęszczania na treningi poprawiłem swój czas na 5 km o 2 minuty i na 10 km o 4 minuty. Jak dla mnie super!

Wracając do tematu. Trenerzy Legia Run Club wraz z ForBET w każdą niedzielę od 10:00 przy kortach Warszawianki będą przygotowywać do największych imprez biegowych w Warszawie takich jak: Półmaraton Warszawski, Bieg Konstytucji 3 maja, Bieg Powstania Warszawskiego, Maraton Warszawski, Bieg Niepodległości.

Jak wyglądał pierwszy trening? Na start 3 km spokojnego biegu, potem rozgrzewka, a następnie podbiegi, 10x50 metrów i schłodzenie.

Więcej o treningach: TUTAJ

Do zobaczenia w niedzielę na Warszawiance.

Michał Sułkowski, Ambasador Festiwalu Biegów


Polecamy również:


Podziel się: