"Magazyn Bieganie" znika z kiosków


W jego miejsce zadebiutuje tygodnik w wersji cyfrowej. Aplikacja „Magazyn Bieganie” już jest dostępna. 

Od Nowego Roku Magazyn Bieganie czeka prawdziwa rewolucja. Najstarszy polski periodyk poświęcony bieganiu będzie od stycznia ukazywał się raz w tygodniu, w dodatku wyłącznie w wersji cyfrowej. 

"Magazyn Bieganie" istnieje na rynku od 2005 roku. To najdłużej wydawane w Polsce czasopismo dla pasjonatów biegania. Dotychczas sprzedawane głównie w wersji papierowej, od 2019 roku przejdzie znaczący lifting. Wydawca - Fundacja "Maraton Warszawski" rezygnuje bowiem z dotychczasowej formuły, czyli comiesięcznego, papierowego wydania. Nakład pisma wynosił 8,5 tysiąca egzemplarzy, a nabywców znajdowało średnio 6,5 tysiąca z nich, głównie w prenumeracie.

– Chcemy wyjść naprzeciw potrzebom olbrzymiego rynku biegowego, który w coraz większym stopniu funkcjonuje w oparciu o elektronikę – mówi Marek Tronina, prezes Fundacji i założyciel Magazynu Bieganie. – Doszliśmy jednak do wniosku, że sama zmiana formy dystrybucji to za mało. Musimy dostarczać naszym odbiorcom informacje tu i teraz. Stąd decyzja o zwiększeniu częstotliwości wydawniczej, by móc publikować aktualne treści i bieżące komentarze. Aplikacja daje też możliwości interaktywnej komunikacji. Tygodnik będzie wspierany podcastami oraz filmami – wyjaśnia.

Aplikacja "Magazyn Bieganie" jest już dostępna, można ją zainstalować na tabletach lub smartfonach z systemem iOS oraz Android. Na czytelników czekają tam archiwalne numery magazynu oraz darmowe wydanie specjalne, przygotowane z okazji plebiscytu na biegacza i biegaczkę stulecia. Po Nowym Roku każdy będzie mógł za darmo otrzymać dostęp do pięciu styczniowych wydań tygodnika. Od lutego jeden numer będzie kosztował 4,99 zł.

Interaktywna wersja pisma jest przygotowywana w systemie Digitivo, oferowanym przez firmę Optizen Labs.

źródło: Fundacja Maraton Warszawski


Polecamy również:


Podziel się: